Σίγουρα την έχεις δει κάπου. Σε αφίσες, σε περιοδικά, σε καρτ ποστάλ. Ακόμα και αν δεν ξέρεις πολλά πράγματα για αυτήν, η εικόνα με τα μακρυά και σέξι φορέματα έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό σου και στο μυαλό πολλών ανδρών. Η ελίτσα δίπλα στο μάγουλο της και τα κατακόκκινα χείλη της ήταν αυτά τα στοιχεία που όταν την κοίταζες σίγουρα δεν σου περνούσαν απαρατήρητα.
Η Merilyn Monroe όπως και να το κάνουμε ήταν εκπληκτική!
«Το Χόλιγουντ είναι ένα μέρος όπου σε πληρώνουν χίλια δολάρια για ένα φιλί και πενήντα σεντς για τη ψυχή σου. Το ξέρω επειδή απέρριψα την πρώτη πρόταση πολύ συχνά και συνέχισα να αρνούμαι τα πενήντα σεντς.Μονρόε».
Ήταν γεννημένη τον Ιούνιο του 1926 στο Λος Άντζελες και το πραγματικό της όνομα ήταν Νόρμα Τζιν Μόρτενσον. Την δεκαετία του 1950 ήταν η πιο ταλαντούχα ηθοποιός και μοντέλο. Δικαίως την χαρακτήρισαν σύμβολο του σεξ. Η πασίγνωστη τότε, αλλά και τώρα ηθοποιός, είχε παίξει σε πάνω από 30 ταινίες στην εποχή της. Έξυπνη, γλυκιά, γυναικά φωτιά, δυναμική, γατούλα, αιώνιο θηλυκό, απόλυτη ξανθιά ήταν λίγα από τα σχόλια που την ακολουθούσαν όλα της τα χρόνια.
Για το όμορφο κορίτσι με την δύσκολη παιδική ηλικία, στα στοιχεία που σχετίζονται με την ζωή της θα βρεις και την φράση “αγνώστου πατέρα”. Η μητέρα της είχε χρόνια ψυχολογικά προβλήματα και εκείνη είχε φιλοξενηθεί σε διάφορες οικογένειες που αναφορές αργότερα έδειξαν πως ίσως να είχε δεχτεί και σεξουαλική κακοποίηση από μερικές. Στα εννέα της χρόνια μπήκε σε ορφανοτροφείο και στα έντεκα της την φιλοξενούσε μία φίλη της μητέρας της. Στα δεκαέξι της αποφάσισε να κάνει τον πρώτο της γάμο (James Dougherty-1942) ο οποίος κράτησε μόλις 4 χρόνια.
Με το σχολείο δεν τα πήγαινε καλά, το είχε παρατήσει και αυτό στα δεκαέξι και είχε ξεκινήσει να εργάζεται σε ένα εργοστάσιο. Στα είκοσι της, ένας φωτογράφος αντιλαμβάνεται το ταλέντο που έχει με τον φακό και τον ερωτισμό που εκπέμπει και της προτείνει να γίνει μοντέλο και κομπάρσος σε κάποιες ταινίες. Εκείνος ήταν και η αφορμή να γίνει ξανθιά. Το έκανε και δεν το άλλαξε ξανά ποτέ. Ήταν τρομερό το πώς έγραφε στην κάμερα. Όποιος και αν την έβλεπε, καταλάβαινε αμέσως όλη την λάμψη και την σπίθα που έβγαζε.
Το 1950 ήταν η δική της δεκαετία, αλλά και η αρχή για το πρώτο σκάνδαλο που έφερε κουτσομπολιά γύρω από το όνομα της. Αναφέρομαι στην γυμνή φωτογράφηση στο περιοδικό PlayBoy. Ήταν το πρώτο εξώφυλλο που έφτιαξε το περιοδικό και ήταν ότι έπρεπε για να παρομοιαστεί και ως το τυχερό λαγουδάκι. Λένε πως την φωτογραφία της την αγόρασε ο Χιου Χέφνερ, εκδότης του περιοδικού, για 500 δολάρια.
Ήρθαν και άλλες ταινίες που ανέδειξαν το ταλέντο της μαζί με τον δεύτερο γάμος της (Τζο Ντι Μάτζιο-1954) ο οποίος έληξε μετά από εννέα μήνες. Διήρκεσε λίγο γιατί ο τότε σύζυγός της ήταν παθολογικά ζηλιάρης μαζί της. Πέρα του ότι δεν της άρεσε ο ρόλος της νοικοκυράς, είχαν και βίαιους καυγάδες. Το δέσιμο τους όμως ήταν ιδιαίτερο ακόμα και μετά τον χωρισμό τους.
«Μια γυναίκα δεν χρειάζεται ποτέ κάποιον που δεν την χρειάζεται.Μονρόε»
Στα τριάντα της ξεκίνησε πάλι τις σπουδές καθώς ήθελε να γίνει περισσότερο επαγγελματίας για να μπορέσει να παίξει και σε πιο σοβαρούς ρόλους. Τα κατάφερε! Το 1956 προτάθηκε για χρυσή σφαίρα για την ταινία ”Στάση λεωφορείου” και πραγματοποίησε τον τρίτο γάμο της (Άρθουρ Μίλλερ-1956). Ο άντρας της ήταν συγγραφέας και το 1960 γυρίστηκε η ταινία “Οι αταίριαστοι” που το σενάριο είχε γραφτεί από τον ίδιο ειδικά για εκείνη. Ο γάμος τους έληξε πέντε χρόνια αργότερα.
Από το 1962 και μετά ξεκίνησε η άσχημη τροπή των πραγμάτων στην ζωή της. Το ποσό των 200.000 δολαρίων ήταν εκείνο που αποζημίωσε την Μέριλιν από την εταιρεία 20th Century Fox καθώς όπως ισχυρίστηκαν δεν άντεχαν τις ιδιοτροπίες και τις κακές συμπεριφορές της ηθοποιού.
Είχε τραγουδήσει στον πρόεδρο της Αμερικής και είχε ανάψει για άλλη μία φορά τα σχόλια και τα κουτσομπολιά πως δεν ήταν μία απλή φιλική ή τυπική σχέση. Εκείνος είχε αναφέρει πως δεν θα μπορούσε να συμβεί κάτι μεταξύ τους, αν και ήταν πολύ όμορφη η κίνηση με το τραγούδι γενεθλίων. Άλλοι πάλι λένε πως είχαν δει τον ίδιο να μπαίνει στο δωμάτιο της σε ένα πάρτι, σε σουίτες ακριβών ξενοδοχείων και όλο αυτό ίσως να γινόταν πάνω από ένα χρόνο. Και τα στόματα μιλούσαν. Τελικά εκείνη ήθελε να γίνει η πρώτη κυρία ή εκείνος ήθελε να είναι πάντα εκεί στα διαλείμματα του? Μετά ήρθαν οι κόντρες, η απελπισία, ο έρωτας που είχε καταρρίψει κάθε λογική, τα χάπια, οι φωνές, οι εκβιασμοί, τα κλάματα, ο φόβος και ένα ολόκληρο βράδυ που το πέρασε με τον αδερφό του. Μήπως αυτή ήταν η λάθος κίνηση? Όλοι και όλα ακολουθούσαν αυστηρά αυτή την σχέση.
Το θάνατο της επιβεβαίωσαν το 1962 στο σπίτι της παρέα με ένα μπουκάλι από υπνωτικά χάπια, ετών 36. Ο ιατροδικαστής έγραψε πως πρόκειται για αυτοκτονία. Ήταν όμως? Φήμες λένε πως κάποιος άλλος βοήθησε να πάρει μεγαλύτερη δόση υπνωτικών. Φήμες λένε πως δεν βρέθηκαν καν χάπια στο στομάχι της.
Να σημειωθεί πως μετά τον θάνατο της, στη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν οι αυτοκτονίες. Σημειώνονταν 13 αυτοκτονίες την εβδομάδα. Σε πολλά άτομα βρέθηκαν σημειώματα λατρείας προς το πρόσωπο της Μονρόε.
«Ο κόσμος έχει την συνήθεια να με κοιτάζει λες και είμαι κάποιο είδος καθρέφτη αντί για ένα άτομο. Δεν βλέπουν εμένα, αλλά βλέπουν τις ίδιες τις άσεμνες σκέψεις τους, και μετά κρύβονται κάτω από ένα ψεύτικο προσωπείο και αποκαλούν εμένα άσεμνη.Μονρόε»
Θυμάστε που ανέφερα τον Χιου Χέφνερ που είχε αγοράσει την φωτογραφία της? Ο ίδιος αγόρασε και τον διπλανό τάφο μετά τον θάνατο της για 50.000 λίρες. Μια τέτοια γυναίκα πως είναι δυνατόν να μην έχει πολλούς θαυμαστές? Ο Τζο Ντι Μάτζιο, ο δεύτερος σύζυγός της, μετά τον θάνατο της έστελνε τριαντάφυλλα στον τάφο της 3 φορές την εβδομάδα για περίπου 20 χρόνια.
Ταινίες
Πρώτη ταινία που έπαιξε σε μικρό ρόλο και έγινε γνωστή στο κοινό ήταν στο “The Shocking Miss Pilgrim” το 1947.
Ταινία που ανέδειξε το ταλέντο της στο τραγούδι ήταν το ”Ladies of the Chorus” το 1948.
Ταινία που προσαρμόστηκε στα μέτρα της καθώς έδειξε όλη την σεξουαλική και αθώα της πλευρά ήταν το “Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές” το 1953 κάνοντας όλο τον αντρικό πληθυσμό να παραμιλάει ακούγοντας το όνομα της.
Ταινία στην οποία κατάφερε να δείξει πως δεν είναι μόνο μια αισθησιακή κοπέλα, αλλά μια κοπέλα με χιούμορ ήταν εκείνη στο “Επτά χρόνια φαγούρα” το 1953 που ήταν και η πικάντικη σκηνή με το λευκό φόρεμα που σηκωνόταν από τον αέρα.
«Δώσε σε ένα κορίτσι τα σωστά παπούτσια, και θα κατακτήσει τον κόσμο.Μονρόε»
Ταινία δραματικού περιεχομένου κατάφερε να κάνει το 1956 και να αποδείξει πως μπορεί να τα καταφέρει σε ότι κομμάτι και αν της βάλεις.
Ταινία που της έφερε μεγάλο αριθμό κερδών ήταν το “Ο Πρίγκιπας και η Χορεύτρια” το 1957.
Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε στην ταινία “Something’s Got to Give” το 1962 η οποία δεν τελειοποιήθηκε ποτέ.
Στην ταινία “Μερικοί το προτιμούν καυτό” της πήρε πάνω από 60 λήψεις για να πει όπως ακριβώς πρέπει την ατάκα “Εγώ είμαι γλύκα!”
ΞΕΧΩΡΙΖΕ
Λάτρευε την γιόγκα. Είχε πει πως αν δεν σου αρέσει ένα είδος άσκησης, κάνε κάτι άλλο! Δεν υπάρχει μόνο ένα είδος άσκησης που ταιριάζει σε όλους.
Την πολιορκούσαν πολλοί άντρες και είχε άλλους τόσους θαυμαστές. Και εκείνη το ήξερε, της άρεσε και προκαλούσε όλο και περισσότερο. Μπορούσε και κανένας δεν τολμούσε να πει το παραμικρό για αυτό. Οι κινήσεις της, το βλέμμα της, όσα έλεγα και ισχυριζόταν δεν έδειχναν μία τυχαία γυναίκα.
Ήταν πολύ φιλόζωη . Είχε αδυναμία στα σκυλιά. Είχε πει κιόλας χαριτολογώντας πως ποτέ δεν την είχαν δαγκώσει σκυλιά. Μόνο άνθρωποι.
Ήταν ξεκάθαρα λιτή. Της άρεσε να αρέσει η ίδια στον κόσμο, χωρίς να χρειαστεί να φορέσει διαμάντια. Λιτή, αλλά εκθαμβωτική.
«Εάν μπορείς να κάνεις μία κοπέλα να γελάει, μπορείς να τη βάλεις να κάνει τα πάντα.Μονρόε»