Ζάχαρη

KSΞN

Φιλιά TS!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Η ζάχαρη είναι ένα προϊόν που καταναλώνεις καθημερινά, αλλά τελικά δεν ξέρεις ξεκάθαρα αν ειναι υπέρ σου! Για να δούμε λίγο τί ακριβώς κάνει η ζάχαρη. Υπάρχει στη ζωή μας από τα πολύ παλιά χρόνια.

Η ζάχαρη είναι ο απλούστερος γλυκός υδατάνθρακας που υπάρχει στα τρόφιμα.

Υπάρχει παντού. Σίγουρα στα περισσότερα γλυκά τα οποία είναι τρομερά δύσκολο να κόψεις. Κατά καιρούς όμως έχουν βγει διάφορα υποκατάστατα της ζάχαρης που μπορείς να χρησιμοποιείς.

Βασική λειτουργία της ζάχαρης είναι να δίνει ενέργεια στον οργανισμό. Σαν να φορτίζεις μία μπαταρία πολύ γρήγορα κάθε πρωί.
Επίσης, είναι ευεργετική με το σημείο του εγκεφάλου. Συγκεκριμένα στην εγρήγορση. Πρόσεξε όμως την πηγή από όπου παίρνεις την ζάχαρη. Δεν είναι σωστή η εύκολη λύση των γλυκών. Υπάρχουν και υγιεινά προϊόντα που σου την παρέχουν.

Το ερώτημα είναι : Μήπως είναι περισσότερο επιβλαβής για τον οργανισμό ??

                                must

Για αρχή πρέπει να γνωρίζεις πως από όλες όσες θερμίδες χρειάζεσαι καθημερινά, αυτές των πρόσθετων σακχάρων δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10%. Δηλαδή τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα έτοιμα φαγητά ή την ζάχαρη που προσθέτεις εσύ ο ίδιος κάπου. Σκέψου πως το 10% μπορείς εύκολα να το πάρεις από λίγη σοκολάτα. Άρα γρήγορα γρήγορα έχεις καλύψει το ποσοστό θερμίδων που σου αναλογεί μέσα στην ημέρα.

Προβλήματα:

  • Ενοχλεί την ινσουλίνη του οργανισμού. Αφήνει στον οργανισμό περισσότερη ινσουλίνη από όσο πρέπει. Χειρότερο από τα αναψυκτικά δεν υπάρχει για αυτό το πρόβλημα. Αν τα συνηθίσει ο οργανισμός κάποια στιγμή το σώμα θα θέλει όλο και περισσότερη ινσουλίνη που μελλοντικά θα παρουσιάσει πρόβλημα στα αγγεία του.
  • Είναι λόγος για να εμφανιστεί διαβήτης. Συγκεκριμένα διαβήτης τύπου 2.
  • Παχυσαρκία. Σχετίζονται τα σάκχαρα με την σταδιακή αύξηση του βάρους. Κόβοντας την ζάχαρη θα μειωθεί το τοπικό λίπος την κοιλιάς.
  • Υπέρταση. Προβλήματα στην καρδιά και υψηλή χοληστερόλη.
  • Εθισμός. Μπορεί να ξυπνάει τον εγκέφαλο όπως ανέφερα παραπάνω, αλλά ταυτόχρονα γίνεται εθιστική. Παράγει την ουσία ντοπαμίνη που σου δίνει ένα αίσθημα ευφορίας. Όμως όταν τρώμε πολλά γλύκα αυτή η ουσία παράγεται σε μεγαλύτερη ποσότητα από όσο χρειαζόμαστε και γίνεται εθιστική.
  • Δεν κόβει την πείνα. Αν πεινάσεις και δοκιμάσεις να φας γλυκό, το σίγουρο είναι πως μετά από λίγο θα ξανά αρχίσεις να πεινάς κανονικά. Αυτό γίνεται διότι η ζάχαρη δεν δίνει στον οργανισμό θρεπτικές ουσίες, οπότε πραγματικά δεν σταματάς να πεινάς.
  • Φθείρει τα δόντια.
  • Έρευνες έχουν δείξει πως είναι σύμμαχος της κατάθλιψης.
  • Προκαλεί αϋπνίες.
  • Εμφάνιση ρυτίδων και πρόωρη γήρανση δέρματος. Μειώνει την παραγωγή κολλαγόνου.

 

Είναι δύσκολο να βγάλεις την ζάχαρη από τη ζωή σου έτσι εύκολα. Μπορείς όμως να την ελαττώσεις. Σκοπός είναι να γίνει κατανοητό ότι στην πραγματικότητα είναι περισσότερα τα αρνητικά που σου δίνει. Θα βελτιωθεί η ποιότητα της καθημερινότητας σου και θα το καταλάβεις από τις πρώτες μέρες. Επεξεργασμένη ζάχαρη υπάρχει στο ψωμί του τοστ, στον ντοματοπολτό, στα αναψυκτικά, στα παξιμάδια, στα δημητριακά κ.ά.

ΞΕΚΙΝΑ

  1. Για αρχή ξεκίνα να διαβάζεις τις ετικέτες των προϊόντων και να απορρίπτεις αυτά που αναγράφουν ζάχαρη ή άλλες ονομασίες που παραπέμπουν σε γλυκαντικές ουσίες.
  2. Αν θέλεις να κάνεις μία προσπάθεια, αν όχι να κόψεις την ζάχαρη , να αρχίσεις να την ελαττώνεις, ένας καλός και σίγουρος τρόπος είναι να ξεκινήσεις από τον καθημερινό σου καφέ. Βδομάδα με τη βδομάδα θα κόβεις όλο και περισσότερη ζάχαρη και κάποια μέρα δεν θα καταλάβεις πως πήγες στο μέτριο και έπειτα στον σκέτο. Το έχω κάνει, εγγυημένα πράγματα.
  3. Άλλος τρόπος είναι να βελτιώσεις την ποιότητα των σνακ ανάμεσα στα γεύματα σου. Συνήθως οτιδήποτε γρήγορο είναι και πιο εύκολο άρα και χαμηλότερης διατροφικής αξίας για τον οργανισμό. Αν μπορείς να φτιάξεις και αυτά τα μικρογεύματα θα είσαι ακόμα πιο κοντά στον στόχο σου. Προγραμμάτισε από την προηγούμενη μέρα τί θα διαλέξεις να φας εκείνες τις ώρες για να μην ψάχνεις τελευταία στιγμή πχ όπως μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή φρούτα.
  4. Προσπάθησε να αλλάζεις προϊόντα που σου αρέσουν με αυτά που είναι χωρίς ζάχαρη πχ σοκολάτα γάλακτος με μαύρη σοκολάτα ή το γιαούρτι με γιαούρτι χωρίς ζάχαρη. Εξίσου καλή δουλειά κάνουν τα υποκατάστατα ζάχαρης πχ το μέλι ή η στέβια. Ας πούμε στο γιαούρτι μπορείς να προσθέσεις μέλι και θα είναι ο ιδανικός συνδυασμός. Δοκίμασε το! Για τα αναψυκτικά δεν χρειάζεται να αναφερθώ σε κάτι παραπάνω, καλό θα ήταν να μην υπήρχαν καν μέσα στη διατροφή σου. Πιες φυσικούς χυμούς φρεσκοστημένους. Να θυμάσαι πως δεν είναι ανάγκη να κάνουμε ακραία πράγματα. Θέλουμε να ελαττώσουμε κάτι που γνωρίζουμε τόσα πράγματα για αυτό. Φυσικά και θα υπάρχει στην διατροφική μας πυραμίδα.

  Να ξέρεις πως η ανάγκη σου για γλυκό κρατάει σχεδόν ένα τέταρτο, αν κάνεις λίγο υπομονή θα περάσει!

Από μένα, Φιλιά  TS!
Πρόσφατα

Δραγωνέρα

Η Δραγωνέρα είναι μία από τις πιο όμορφες παραλίες στο Αγκίστρι και βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του. Παραλία με πολύ πράσινο λόγω των πεύκων και

Περισσότερα