Κράνμπερι

KSΞN

Φιλιά TS!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Αυτά τα κόκκινα, μικροσκοπικά, στρογγυλά φρουτάκια είναι μαγικά. Τα βρίσκουμε στη Βόρεια Αμερική και  ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τα μούρα, τα βατόμουρα και τα μύρτιλλα. Είναι πηγή θρεπτικών συστατικών και δικαιολογημένα χαρακτηρίζονται ως υπερτροφές. Γιατί όμως στις μέρες δεν έχουν γίνει must ? Πόσο καλό είναι να τα επιλέξεις τελικά?

Είναι γνωστά για την αποδεδειγμένη αντικαρκινική ιδιότητα τους. Περιέχουν κηκιδικό οξύ, που δεν αφήνει τους όγκους να αναπτυχθούν, όπως και τα καρκινικά κύτταρα. Για τους άντρες η δραστική τους ουσία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη.

Περισσότερο στις γυναίκες τα κράνμπερι βοηθάνε σημαντικά στο ουροποιητικό σύστημα λόγω των προανθοκυανιδίνων. Επιβάλλεται να κάνουν χρήση του συγκεκριμένου φρούτο, άτομα που είναι επιρρεπής σε ουρολοιμώξεις. Έρευνες έχουν δείξει πως τα κράνμπερι μειώνουν τον αριθμό μικροβίων της συγκεκριμένης λοίμωξης, καθώς δεν επιτρέπουν στο μικρόβιο να κολλήσει στο τοίχωμα της ουροδόχου κύστης.

Με τα κράνμπερι μπορείς να μειώσεις και την πλάκα στα δόντια ή την αυξημένη τερηδόνα. Έρευνες έχουν δείξει πως καταπολεμούν  τα περιοδοντικά προβλήματα και βοηθάνε στην διατήρηση της στοματικής υγιεινής.

Είναι πηγή θρεπτικών στοιχείων όπως βιταμίνης C, E, K, φυτικών ινών και μαγγανίου. Έχουν μικρή ποσότητα σακχάρων, καθώς ένα φλιτζάνι δεν ξεπερνά τις 25 θερμίδες. Να γνωρίζεις πως τα αποξηραμένα κράνμπερι έχουν μειωμένη την βιταμίνη C.

Κάνουν καλό στην καρδιά διότι μειώνουν την κακή χοληστερόλη και αποτρέπουν την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Σε πολύ συχνές περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί πως μειώνουν και την αρτηριακή πίεση.

ΔΟΚΙΜΑΣΕ

Τα κράνμπερι μπορείς να τα καταναλώσεις με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα μπορείς να τα βάλεις στο γιαούρτι και να προσθέσεις μέλι. Μπορείς να τα βρεις σε σούπερ μάρκετ σε μαρμελάδες, χυμούς ακόμα και κατεψυγμένα. Αν είναι μέρες με περισσότερη ζέστη μπορείς να φτιάξεις μια νόστιμη γρανίτα με κράνμπερι. Εξίσου μια έξυπνη ιδέα είναι αν θες να συνδυάσεις φρούτα στις σαλάτες. Τα κράνμπερι ταιριάζουν με πολλά λαχανικά όπως iceberg ή μαρούλι.

Πάντα μετά από συζήτηση με τον γιατρό σου μπορείς αν θες να επιλέξεις συμπληρώματα διατροφής με κράνμπερι ή προβιοτικά.

Από μένα, Φιλιά  TS!
Πρόσφατα