Ο οργανισμός σου διαμαρτύρεται

KSΞN

Φιλιά TS!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Το σώμα σου, όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά, διαμαρτύρεται και ευτυχώς υπάρχουν ορατά σημάδια που δείχνουν κάπως ασυνήθιστα.

Ο οργανισμός σου χρειάζεται μέταλλα και βιταμίνες για να λειτουργήσει σωστά. Η διατροφή είναι ο μοναδικός τρόπος που βοηθάει γρήγορα και αποτελεσματικά σε όλο αυτό. Άρα αν παρατηρήσεις κάτι διαφορετικό στο σώμα σου, καλό θα ήταν να μην το αγνοήσεις.

ΝΥΧΙΑ
Παρατηρείς πως τον τελευταίο καιρό τα νύχια σου σπάνε ευκολότερα από το παρελθόν?
Μήπως παρατηρείς και κάτι λευκά σημαδάκια εσωτερικά στο νύχι? Αυτό δείχνει πως υπάρχει πιθανότητα να έχεις έλλειψη σιδήρου ή βιοτίνης (Βιταμίνη Β7). Οι γυναίκες είναι εκείνες που παρουσιάζουν πιο συχνά αυτό το πρόβλημα. Σίδηρο βρίσκεις από ζωικές πηγές που το σώμα τον απορροφά πιο εύκολα ή από φυτικές πηγές όπως όσπρια, κακάο, ξηρούς καρπούς και λαχανικά. Συμπληρωματικά για την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου με όλες τις φυτικές πηγές είναι το πορτοκάλι, το λεμόνι, η πιπεριά κ.άλ. Από την άλλη, τροφές πλούσιες σε βιοτίνη είναι το αυγό (συγκεκριμένα ο κρόκος του), το ψάρι, το κόκκινο κρέας, το κουνουπίδι, τα γαλακτοκομικά, το μπρόκολο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, η γλυκοπατάτα, τα προϊόντα ολικής άλεσης και οι μπανάνες.

ΤΡΙΧΟΠΤΩΣΗ
Εντάξει, μερικούς μήνες το χρόνο η τριχόπτωση είναι δικαιολογημένη, αλλά αν αυτό συμβαίνει σταδιακά χειμώνα-καλοκαίρι τότε πρέπει να αναρωτηθείς αν όλα πάνε καλά. Δυστυχώς άνδρες και γυναίκες δεν διαφέρουν σε αυτό. Για την τριχόπτωση οφείλεται η έλλειψη ψευδαργύρου και σιδήρου. Ο ψευδάργυρος είναι το δεύτερο μέταλλο του οργανισμού που πρέπει να υπάρχει σε αφθονία (μετά τον σίδηρο). Πηγές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι το αυγό, τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα αμυλούχα λαχανικά, τα πράσινα λαχανικά, τα πουλερικά, το κόκκινο κρέας κ.άλ.

ΛΕΥΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ
Αν έχεις διαπιστώσει κάτι λευκά σημαδάκια σχεδόν αόρατα στα μάτια σου και έχεις τρομοκρατηθεί, μην αγχώνεσαι. Χρειάζεσαι βιταμίνη Α η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην όραση. Η έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να προκαλέσει ξηροφθαλμία και αυτές τις μικρές λευκές κηλίδες που ανέφερα. Τροφές με βιταμίνη Α είναι το κόκκινο κρέας, το αυγό, το ψάρι, τα πράσινα λαχανικά και τα γαλακτοκομικά.

ΟΥΛΑ ΠΟΥ ΜΑΤΩΝΟΥΝ
Ας αρχίσεις από τον έλεγχο των δοντιών που πρέπει να γίνεται τακτικά συμφωνά με τον οδοντίατρο σου. Η στοματική υγιεινή είναι το Α και το Ω της ατομικής σου καθαριότητας. Αν παρόλα αυτά πέρα από την στοματική φροντίδα, τα ούλα σου συνεχίζουν να ματώνουν, αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη βιταμίνης C που χρειάζεται για οποιαδήποτε επούλωση πληγής και για την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τροφές που περιέχουν βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, η κόκκινη πιπεριά, η παπάγια κ.άλ.

ΚΟΠΩΣΗ
Αν νιώθεις μία συνεχή κόπωση δεν σημαίνει πως είναι φυσιολογικό, ακόμα κι αν είχες μια αρκετά δύσκολη μέρα. Οφείλεται στην έλλειψη βιταμίνης D, η οποία είναι από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για τον οργανισμό σου. Επίσης ονομάζεται και βιταμίνη του ήλιου. Στην χώρα μας θα βρεις μεγάλη ποσότητα ηλιοφάνειας, αλλά από μόνο του αυτό δεν αρκεί. Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια, ο τόνος, ο σολομός, τα μανιτάρια, το συκώτι, οι κρόκοι αυγών κ.άλ.

ΜΟΥΔΙΑΣΜΑ
Τί είναι αυτό το ξαφνικό μούδιασμα που σε πιάνει στα πόδια και στα χέρια και είναι τόσο ενοχλητικό? Οφείλεται στην έλλειψη βιταμινών του συμπλέγματος Β και συγκεκριμένα σε Β6, Β12 και φυλλικό οξύ. Επίσης αυτές οι βιταμίνες είναι υπεύθυνες και για την σωστή λειτουργία του νευρικού σου συστήματος. Τροφές που περιέχουν αυτό το σύμπλεγμα βιταμινών είναι το συκώτι, τα θαλασσινά, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το κοτόπουλο, τα πράσινα λαχανικά, το κόκκινο κρέας, τα όσπρια, τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα πορτοκάλια και τις μπανάνες.

Από μένα, Φιλιά  TS!
Πρόσφατα

Δραγωνέρα

Η Δραγωνέρα είναι μία από τις πιο όμορφες παραλίες στο Αγκίστρι και βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του. Παραλία με πολύ πράσινο λόγω των πεύκων και

Περισσότερα